@kemiaokosan

Avagy milyen kihívások várnak az új évtizedben?

A tanulás üteme és sebesség végtelenül felgyorsult, nincs ez másképp a kémiával sem.

Az új évtized karanténos időszaka alatt az online oktatás előretört, azonban ennek módszertanárának nem volt előzménye Magyarországon az oktatásban, így csak jelentős döccenőkkel sikerült. Diák a tanárra, tanár a diákra és a hivatalokra mutogat a hibás keresésének körforgásában. Azonban szerintem egyik fél sem hibás maga a módszerrel van a probléma. A múlt évek klasszikus “órai előadásos és diktálós” módszere egész egyszerűen nem felel meg az új kihívásoknak.

Na de akkor hogyan tovább?

Bírálni persze jóval könyebb mint valódi megoldást kínálni. Ellenben én hiszem, hogy a tudás lesz ezen évtized legnagyobb valutája. Többet ér int bármilyen részvény, érme vagy valuta, hiszen a klasszikus mondással élve “ezt nem veszi el tőled senki”. Az interneten már közel bármi elérhető, bármilyen tudás. Azonban az iskolák száraz ismeretanyagot adnak át a mai napig. Én hiszek abban, hogy az összefüggések megértése után nem feltétlenül van szükség újabb és újabb ismeret fejbe préselésére, hiszen az interneten bármikor rá lehet keresni. Ezért is próbálom az oktatási anyagokat ezen szellem mentén alakítani és fejleszteni. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük